Galbenusul oului este cea mai pura si de calitate proteina animala, asa ca e bine sa-l includem in meniurile noastre. 2, 3 oua de gaina sau 6, 9 oua de prepelita – aceasta este portia saptamanala recomandata de nutritionisti. Putem prepara ouale in diverse moduri: le putem fierbe (nu uita ca oul fiert tare are mai putine calorii ca cel fiert moale), le putem prepara sub forma de ochiuri romanesti (spargem oul si ii dam drumul in apa clocotita), le putem face omleta in tigaie de teflon, fara ulei, le putem face salata (ou fiert tare taiat felii, cu un strop de ulei, sare, piper si otet) sau le putem prepara sub forma de frittata, la cuptor.

img_1023

Intr-o tigaie de teflon, am perpelit (in putina apa) ardei gras, ceapa verde, patrunjel, piper si busuioc. Am batut ouale ca pentru omleta (pentru 3 portii, am folosit 6 oua). Apoi, am pus legumele intr-o tava (poti folosi hartie de copt), am turnat ouale batute si am dat la cuptor, pana s-a rumenit. Asta-i tot. In doi timpi si trei miscari, frittata este gata… si mancata ! 🙂 Pofta buna!

img_1003 img_1004 img_1008 img_1022

Publicat de Irina Reisler

 

© Toate drepturile asupra textelor și imaginilor aparțin by Irina Reisler